۱۴۰۱ تیر ۲۵, شنبه

دستگیری پنج شکارچی در مناطق حفاظت شده الموت قزوین

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: پنج شکارچی کل و بز وحشی در مناطق حفاظت شده الموت قزوین دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.
دستگیری پنج شکارچی در مناطق حفاظت شده الموت قزوین

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی طاهری با اعلام این خبر گفت: این شکارچیان در مناطق حفاظت شده الموت شرقی و غربی سه راس کل و بز وحشی را شکار کرده بودند که توسط محیط بانان دستگیر شدند.

 

 

وی اضافه کرد: از این شکارچیان دو قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد تا بر اساس تصمیمات مرجع قضایی تعیین تکلیف شود.

طاهری به افزایش شکار چهارپایان در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: با افزایش دمای هوا در مناطق حفاظت شده فعالیت گونه‌های چهارپا مثل کل و بز وحشی افزایش یافته و شکارچیان با هدف صید این جانوران دامنه تخلفات خودشان را گسترش داده‌اند.

به گفته این مسئول ۲۸ محیط بان هم اکنون به صورت ۲۴ ساعت در حال گشت زنی در مناطق حفاظت شده استان قزوین هستند تا از تخلفات و خسارت به محیط زیست جلوگیری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست توسط سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های زیست محیطی مردم از طریق تلفن ثابت و همراه به صورت شبانه‌روزی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر