۱۴۰۰ خرداد ۱۳, پنجشنبه

زنجان؛ شناسایی عامل قتل دو محیط بان و ارجاع پرونده به دادگاه


 

 بنا بر اعلام رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان، عامل قتل دو محیط بان در این استان شناسایی و پرونده او از دادسرا به دادگاه ارسال شد. این متهم پیشتر به همراه یک شکارچی دیگر به اتهام قتل دو محیط بان زنجانی بازداشت شده بودند که پس از انجام تحقیقات در دادسرا یکی از آنها به عنوان عامل ارتکاب دو قتل شناخته شد.

 رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به بررسی ها و تحقیقات خاص به عمل آمده، متهم به قتل ۲ محیط بان زنجانی، شناسایی و به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی استان معرفی شد.

جعفر رحمتی، افزود: در رابطه با قتل ۲ محیط بان این استان، ۲ شکارچی توسط پلیس آگاهی زنجان به عنوان متهم دستگیر شده بودند اما در بازجویی های فنی و تخصصی به عمل آمده و روشن شدن زوایای پنهان قضیه، مشخص شد که یکی از این شکارچیان هیچ نقشی در وقوع این حادثه تلخ نداشته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان نیز گفت: متهم اصلی در ادامه بازجویی‌های عوامل پلیس آگاهی زنجان به صراحت به جرم خود اقرار کرده و گفته است که این ۲ محیط بان زنجانی را خود به تنهایی به قتل رسانده و شریک جرم نداشته است.

اسماعیل قلی زاده، افزود: متهم که شکارچی دیگری را شریک جرم معرفی کرده بود بالاخره قتل این ۲ محیط بان را گردن گرفت که پرونده نامبرده از دادسرا به دادگاه رفته و اکنون در یک قدمی قصاص قرار دارد.

روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه، دو محیط بان به نام‌‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی در منطقه حفاظت شده “فیله خاصه” استان زنجان، در پی درگیری با متخلفان و بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، جان خود را از دست دادند.

با گذشت یک روز از این واقعه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با کلامی که پنداشته می شود پیگیری های لازمه توسط نیروهای مذکور در زمان مقرر و در تاریکی شب اعمال نشده است، افزود: “هر چه در منطقه گشتیم این دو نفر را پیدا نکردیم تا اینکه با روشنایی هوا جنازه آنها پیدا شد”.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر