۱۴۰۱ بهمن ۳, دوشنبه

فعالیت ۵۰۰ هزار بانوی فرهنگی و ۵۰ هزار دانشجو معلم دختر در آموزش و پرورش

فعالیت ۵۰۰ هزار بانوی فرهنگی و ۵۰ هزار دانشجو معلم دختر در آموزش و پرورش

ایرنا

تهران – ایرنا – مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده گفت: بیش از ۷ میلیون دانش آموز دختر، ۵۰۰ هزار بانوی فرهنگی و ۵۰ هزار دانشجو معلم زن در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رابعه امامی در همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مادر) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: آموزش ما از حضرت فاطمه نقشه راهی بی بدیل برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف در عرصه اجتماعی است.

وی افزود: با نگاه تحولی دولت سیزدهم و حمایت وزیر آموزش و پرورش در جهت تعالی دختران، ارزش های اسلام بیش از پیش در حوزه زنان نمایان شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شکوفایی زنان و دختران تراز انقلاب از جمله برنامه‌های ما است که در این راستا این حوزه با تقویت هویت دختران در افق آینده ایران با محوریت خانواده تداوم می‌یابد.

امامی افزود: برای پرورش دختران در نقش مادری و همسری فعال متعهد اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: تربیت زنان و دختران کارآمد، با نشاط، متعهد به آرمان‌های انقلاب و قوانین کشور از اهم برنامه ها در آموزش و پرورش است.

فعالیت زنان در عرصه اجتماعی با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز امروز در ادامه مراسم همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مادر) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: موضوع الگو و الگوپذیری از نیازهای طبیعی بشر است، همه نیازمند الگو هستیم تا اثر تربیتی را بیشتر شاهد باشیم.

وی افزود: الگوپذیری یک نقطه عطف است که موجب رشد فردی، اخلاقی می‌شود و در قرآن هم به الگو داشتن در زندگی توصیه شده است.

کریمیان با بیان اینکه قرآن، پیامبر را الگوی شایسته عنوان می‌کند، ادامه داد: پیامبر حضرت زهرا را پاره تن خود دانستند که نشان‌دهنده این است، وجود حضرت فاطمه جدا از پیامبر نیست.

وی یادآور شد: لازم است با خلق و خوی زنان، یک الگو برای خود داشته باشند و حضرت زهرا می‌تواند بهترین الگو باشد. با وجود اینکه مادر چند کودک خردسال بوده است اما همواره نسبت به جامعه و امور سیاسی بعد از رحلت پیامبر ایفای نقش می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: باید زنان با الگو گرفتن از حضرت فاطمه، نسبت به مباحث سیاسی و اجتماعی پیرامون خود ایفای نقش کنند.

کمیته دفاع از حقوق زنان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر