۱۴۰۰ بهمن ۲۲, جمعه

برای جنایت، تیتر زدند: «عشق کور»!

صدای مردم

«عشق کور» تیتر یک شماره امروز روزنامه سازندگی، گزارشی است در رابطه با قتل منا (غزل) حیدرنوا که صبح امروز مورد انتقاد بسیاری از روزنامه‌نگارها و کاربران در فضای مجازی قرار گرفت. همچنین، خبرگزاری فارس با پدر ‎#منا_حیدری که هم متهم به معاونت در قتل است «مصاحبه» کرده، و تریبون دادن به او نیز واکنش‌هایی منفی داشته است.

 

بهارنیوز: «عشق کور» تیتر یک شماره امروز روزنامه سازندگی، گزارشی است در رابطه با قتل منا (غزل) حیدرنوا که صبح امروز مورد انتقاد بسیاری از روزنامه‌نگارها و کاربران در فضای مجازی قرار گرفت. همچنین، خبرگزاری فارس با پدر ‎مونا_حیدری که هم متهم به معاونت در قتل است «مصاحبه» کرده، و تریبون دادن به او نیز واکنش‌هایی منفی داشته است.

چند توییت انتقادی

*دختربچه بیچاره رو تو ۱۲سالگی به کودک همسری دادن، تو کودکی بچه‌دار شده، کتک خورده، تاجایی که جونش به لبش رسیده بچه اشو گذاشته فرار کرده، بعد سرشو بریدن، {…..} اصلاح‌طلب تیتر میزنه «عشق»!
* فقط یک اصلاح‌طلب میتونه از یک جنایت هولناک یک سوژه ادبی-عشقی دربیاره. در ادامه همان تحمل پذیر کردن ظلم و شر.
* خبرگزاری فارس با پدر و مادر منا حیدری دختر کشته شده اهوازی گفتگو کرده، مصاحبه‌هایی که در متن آنها فقط علنی ننوشته‌اند «قاتل فرشته است» و یا «خوب شد سرش بریده شد»! #لجنزار
* ‏انتشار عکس ممنوعه اما اعدام با جرثقیل در میادین آزاده چون احساسات هیچکس جریحه دار نمیشه!
* ‏تجاوز به کودک رو تبدیل کردن به «عشق کور». …تو نقاشیش تصویر قلب شکسته کشیده. تو سرمقاله هم درباره لزوم «پرهیز از مردم‌آزاری» نوشته…
* فارس رفته با خانواده قاتل ‎#مونا_حیدری مصاحبه کرده، در نهایت هم معلوم شده خانواده شوهر مثل فرشته بودن و ایشون هم گول خورده هم مادر خوبی نبوده هم حقش بوده… یه بخش خیلی جالب از مصاحبه: حالا سرشو با قمه زد دیگه چرا برد گردوند؟
یعنی کشتن اشکال نداره فقط نباید می‌گردوندش! ‏اون ژست دلسوزانه گزارش که در نهایت همه حق رو می‌ده به قاتل، هم به شدت چندش‌آوره و هم علت ادامه این فجایع رو کاملا می‌شه دید… با چند تا کلیدواژه از جمله غیرت، ناموس، خیانت و حرف مردم همچین جنایت سیاهی رو هم عادی نشون می‌دن هم حق رو به قاتل می‌دن.


حالا برید برای جورج فلوید شمع روشن کنید!
داستان از این قرار بوده که مونا حیدری فرار کرده ترکیه بعد باباش رفته ترکیه گولش زده که برگردی ایران کاریت نداریم بعد برده تحویل شوهرش داده که سرشو ببره. حالا ولی دم مقتول کیه؟ پدرش که گولش زده. از تک تک کلمات این داستان فقط کثافت میباره. حالا برید برای جورج فلوید شمع روشن کنید.
واقعیتی تلخ!
‏اجازهٔ ازدواج دست پدره
اجازهٔ طلاق دست شوهر،
این وسطم اگه اعتراض کنی سرتو می‌برن!
اگر بنا بود
اگر بنا بود زنها هم مثل بعضی مردها خون غیرتشان بجوش بیاد و سر شوهرشان را از بدن به خاطر ارتباط با کسی جدا کنند الان ترافیکی از سرها در دست زنان شهر بود؛ خدا ستار العیوب است.


یک حقوقدان: عنوان مجرمانه قاتل زن جوان اهوازی افساد فی الارض است
عبدالصمد خرمشاهی گفت: قتل هولناک همسر و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی روح جامعه را جریحه‌دار کرد، اگر قرار باشد علاوه بر قتل، عنوان مجرمانه دیگری برای این فرد در نظر گرفته شود، افساد فی الارض است زیرا وی مرتکب بارزترین نوع فساد شده است. ممکن است قتل‌های فجیع بسیاری در جامعه رخ داده باشد اما اینکه فردی در ملاءعام، بسیار آسوده خاطر، گردن همسر خود را می‌زند و با افتخار جولان می دهد، اوج نگرانی برای امنیت و آرامش جامعه است. مگر می‌شود شخصی به خود اجازه دهد در ملاءعام این اقدام را انجام دهد و هیچ نگرانی و استرسی نداشته باشد./ایرنا


توضیح سردبیر روزنامه سازندگی 
اکبر منتجبی، سردبیر روزنامه سازندگی در رابطه با تیتر پرحاشیه امروز این روزنامه گفته است: بخشی از تیتر سلیقه است و ممکن است یکی بَدش بیاید و بگوید که این چه تیتر مزخرفی‌ست و یک نفر دیگر خوشش بیاید و بگوید این تیتر بسیار مناسب و خوبی بود. وی اضافه کرد: به‌طور کلی و حرفه ای هر روزنامه‌ای باید در خصوص این اتفاق از خودش یک واکنش نشان بدهد حالا چه مثبت باشد چه منفی! به اعتقاد بنده انتقادها در ذات خود بد نیست اما اینکه چرا این تیتر انتخاب شده یا نشده نمی‌دانم چه بگویم! منتجبی در رابطه با انتخاب تیتر «عشق کور» اظهار کرد: واقعیت این است که این تیتر حاصل مشورت با چند نفر بود؛ ممکن است که این تیتر زیاد مورد پسند نباشد اما آن چیزی که واضح است این است که به نظر روزنامه این اتفاقی که در اهواز افتاد حاصل یک «عشق کور» است.   «عشق کور» باعث جهالت می‌شود. خود تجربه «عشق» باعث روشنایی انسان است اما وقتی کور و سیاه می‌شود باعث جهالت و خاموشی عقل آن فرد می‌شود. برخی ممکن است از عشق زیاد به نفرت زیاد برسند.
منتجبی خطاب به منتقدان اظهار کرد: بنده این مطلب را قبول دارم که شاید می‌شد تیتر بهتری را درباره این قتل ناموسی استفاده کنیم. با این وجود بنده دست تمام مخالفان و منتقدان را می‌بوسم. این انتقادات باعث می‌شود که ما اشتباهات خودمان را اصلاح کنیم. روز گذشته ما تیتری در خصوص زبان فارسی زدیم که همین تیتر باعث واکنش‌های گسترده‌ و البته منفی‌ای از طرف پان تورک‌ها شد. این واکنش‌ها بدین معنی است که این روزنامه دیده‌ شده و مردم از او می‌خواهند که بهتر عمل کند بنابراین ذات تمامی این هجمه‌ها و انتقادها بسیار خوب است و ما هم تمامی انتقادهایی که به ما وارد شده است، استقبال می‌کنیم.

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر