۱۴۰۰ بهمن ۲۴, یکشنبه

ضرب و شتم خدیجه مهدی‌پور به دست زندانیان جرائم خشن «به دلیل توهین به خمینی و خامنه‌ای»


خدیجه مهدی‌پور، زندانی سیاسی، روز پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن، به دست تعدادی از زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه چشم دچار آسیب‌دیدگی شد.

سازمان زندان‌های ایران روز جمعه، ۲۲ بهمن، ضمن تایید این خبر، دلیل این «درگیری» را «فحاشی و توهین» به روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس که در سال ۱۳۹۸ به دست آمریکا کشته شد اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان زندان‌ها، این اقدام خانم مهدی‌پور پس از نمایش مستندی از قاسم سلیمانی و حضور مردم در راهپیمایی سال گذشته از شبکه سراسری صورت گرفته و با واکنش «یکی از زندانیان» روبه‌رو شده و پس از مداخله مأموران زندان، این درگیری حل و فصل شده وهیچ آسیبی به طرفین وارد نشده است.

این کنشگر سیاسی و مدنی مهرماه پارسال به دلیل فعالیت در شبکه‌های مجازی بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد.

او بار دیگر در تاریخ ۱۸ مهر امسال بار دیگر توسط ماموران اطلاعات سپاه در خانه عموی خود بازداشت و پس از دو روز به زندان ایلام منتقل شد.

خانم مهدی‌پور در دادگاه انقلاب با اتهامات «تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری» محاکمه شد و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲۰ ماه حبس در مورد او اجرا شد.

این کنشگر سیاسی، دوران محکومیت ۲۰ ماهه خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند زنان زندان ایلام سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر