۱۴۰۰ بهمن ۳۰, شنبه

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل خبر داد؛ مراجعه روزانه ۴۰۰ کودک اردبیلی مبتلا به اومیکرون


اردبیل- رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل گفت: روزانه ۴۰۰ مورد مراجعه به بیمارستان بوعلی ویژه کودکان انجام می‌شود که عمده آنها گرفتار اومیکرون هستند.

منوچهر براک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون در بین بزرگسالان شمار کودکان مبتلا به این ویروس در استان اردبیل نیز رو به افزایش است و ما در بیمارستان‌ها شاهد بستری شدن کودکان و نوجوانان هستیم.

وی عمده علائم مراجعین را گرفتگی گلو، تب و لرز و استفراغ اعلام کرد و گفت: روزانه به طور متوسط ۸ تا ۱۰ مورد بستری کودکان را در بیمارستان بوعلی شاهد هستیم که این میزان بستری در سایر شهرها نیز بالاست.

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را از کودکان داشته باشند تا در صورت ابتلاء به اومیکرون امکان مداوا و درمان آنها در کمترین زمان فراهم آید.

براک سختی کار را در ابتلای کودکان به اومیکرون یادآور شد و افزود: روز به روز بر تعداد مراجعین و بستری‌های اومیکرونی افزوده می‌شود و نگرانی ما از شیوع و ابتلای جمعیت کودک و نوجوان است که در این شرایط بهتر است برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال تزریق واکسن انجام شود.

به گفته وی علاوه بر کودکان که عمده مبتلایان سویه اومیکرون هستند، بزرگترها نیز در استان اردبیل گرفتار این بیماری شده‌اند به گونه‌ای که روزانه بیش از ۶۰ نفر در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلاء به اومیکرون بستری می‌شوند.

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل در حال حاضر ۲۵۸ بستری سویه اومیکرون دارد و روزانه نیز بین ۲ تا ۵ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها با پرهیز از دورهمی‌ها نسبت به زدن ماسک اهتمام داشته و تزریق دز سوم واکسن را نیز مورد توجه قرار دهند تا شاهد قطع زنجیره شیوع این ویروس خطرناک باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر